2012/05/07

kövön sült pizza

először a világbajnok napraforgó pizzát akartam ebédre megsütni, végül egy diétásabb változat mellett döntöttem. A napraforgónál ugyanis alja-teteje tészta, ennek a jó kis pizzának csak az alja. Egy két trükköt és a tészta receptjét kilestem a J.Oliver Olasz kaják könyvéből és nem bántam meg. (ez a könyv már a rizottóknál is nagyon bejött, csak hát azt fotózni nem túl hálás, ezért még nem blogoltam le)

A trükkök:

1. nincs lávakövem, de van egy kerámia pizzatálam, ami hőálló is meg kerek is - ez jó lesz
2. a sütőt a maximumra kell előmelegíteni úgy, hogy a tál is legyen benne
3. a pizza lisztjébe búzadara is kell 4:1 arányban
4. a pizza nyújtását el lehet kezdeni sodrófával, de egy idő után egyszerűbb, ha felveszed és pörgetve-forgatva a saját súlyánál nyújtod tovább
5. a pizza tetejét sütés előtt permetezd meg olajjal

hirtelen ennyi a trükk, az eredménnyel maximálisan elégedett volt a család is. Nagyon jól ropog és a rendelhető pizzákat meg felejtsük el!


2 nagy pizzához:
40 dkg kenyérliszt
10 dkg búzadara (aprítógépben forgattam kicsit, hogy egészen apró szemcsés legyen)
1 tk só
1 zacsi száraz élesztő
1 tk cukor
325 ml langyos víz

Dagasztógépben lett sima, hólyagos a tészta, nem egész 10 perc alatt. Mivel reggel állítottam össze, ment fóliában a hűtőbe pihenni, egészen 11 óráig. Szépen kelt ott is.

A rávalókat mind előkészítettem.

Sajt (Kisasszonydi füstölt nem reszelve, csak szeletelve)
Darált bárányhusi olajon hagymákkal és bazsalikommal összesütve
gomba szeletelve
saját paradicsompüré összeforralva bazsalikommal és oreganoval, kis sóval, borssal.

A pizzákat kerekre nyújtom, lazán liszttel szórom, megkenem a paradicsommal, rá az összes többi. És itt jön a neheze. A forró sütőlapot kivenni a sütőből és rávarázsolni a pizzát. Huh, de megoldottam, kicsit utána kellett rendezgetni a rávalókat. A lapon nincs semmi sütőpapír, csak a pucér tészta. Egyesével sütöttem ki.

250 fokon 10 perc alatt olyan ropogósra sült, hogy csak - az egyiket nyomban meg is ettük! A széle feljön úgy két centire, a többi részén olyan 6-7 mm, gyönyörűen átsülve.




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...