2012/03/31

pettyes folyami pisztráng


Karácsonykor ő volt a főétel, de kevésbé ünnepi alkalmakat is nagyszerűen feldobhat ez a halétel. Mutatós darab. Érdemes jó minőségű halat venni, lehetőleg egyenesen a termelőtől.

Kezdjük az egyszerűvel, sima főtt rizs volt a köret, én bő vízben, olaszosan szoktam főzni.
A gombamártás vargányából készült. Ezt mélyfagyasztva vettem ünnepek előtt, nem olcsó, de nagyon ízletes és a fagyasztóban még mindig van belőle, pedig már egy-egy darab húsleveseket is ízesített és a mai gombalevesbe is került kettő, csak ízesítésnek a csiperke mellé. Szóval gazdaságos luxus. :-)

A gombamártásom. Vajon kevés hagymát pirítottam. Majd szalonna aprón, fokhagyma és a gombák félbevágva. (Elég aprók) Összepárolom, ízesítem sóval, borssal, borókával. Ha puhák, mehet egy kis tejszín és egy utolsó összeforralás.

Na és a pisztráng.Tisztítva, félbevágva kaptuk. Belsejébe halfűszer keverék került bedörzsölve és 2-2 szelet bacon. A külsejét beirdaltam, bele fokhagymák, kívülről só és bors bőven. Sütőben sütöttem ki, kb. 40 percig alufólia alatt, majd a grillfokozattal rápirítottuk a tetejét, hogy ropogjon.




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...