2012/03/19

paprikás kifli

ma tisztára paprikás hangulatban voltam - készült lecsó, paprikás csirke és ráadásul paprikás kifli is. Elmondanám, hogy rég ettem ilyen jóízűen: a frissen kisült kiflit mártogattam a lecsós lábosba, hmmm, nem látta senki. Valami isteni lett mindkettő!


Reggeli alatt hamar megdagasztattam a tésztát. Egy evőkanál igazi bajai paprikától (házi) ilyen csodás színe lesz. Én nem közvetlenül a hozzávalókhoz kanalazom, hanem a folyadékban oldom fel, így könnyebben elkeveredik.

Paprika nélkül is érdemes lesz ezt a kiflireceptet megsütni, mert gyönyörűen foszlik! Tetejére darabos sót és köményt szórtam. Kisfiammal nyújtottuk, formáztuk, hát azt látni kellett volna! Csudára élvezte!

A tészta Limara után:

20 dkg öregtészta
50 dkg kenyérliszt
2 dkg élesztő
1 tk cukor, 1 ek pirospaprika, 2 tk só
2 dl tej
2 ek tejföl
3 dkg vaj

Ezeket mind beteszem a dagasztógépbe és kb. 10 perc alatt ruganyos tésztát gyúrok. Kelesztem duplájára, 10-12 felé osztom golyókká. Pihen egy kicsit. Majd golyónként oválisra nyújtom, vékonyra, feltekerem és kiflire formázom. Sütőzacskóba teszem, megszórom sóval, köménnyel és megint a duplájára kelesztem. Én két szinten sütök egyszerre, az alsó mindig tovább kell hogy benn maradjon. A sütés 15-20 perc 220 fokon.



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...