2011/11/11

töltött lepények - paratha kelt tésztából


Hozzávalók:
50 dkg liszt
2 dl víz
1 dl tej
2-2,5 dkg friss élesztő
3 ek olaj
1,5 tk só

tölteléknek krém, sajt, tejföl, sonka

dagasztógéppel pizza keménységű tésztát dagasztatok. Fényes, ruganyos, keményebb és mindössze fél órára nyugodni hagyom.
Addigra kitalálom, hogy mivel töltöm meg. Igazi jó maradékfelhasználós recept. Sonkák, sajtok, májkrémek újjászületnek benne. Én most háromféle ízesítést készítettem. Egy humuszost, mert még volt a legutóbb készítettből, egy háromsajtosat és egy sonka-sajtosat.
Az indiai lepénykenyerek ihlették ezt, krumplis parathát már én is csináltam. Az a fajta élesztő nélkül készül, kevert tk lisztekből és miután megtöltötted és összezártad, még a nyújtófával tovább kell nyújtani, ez a része nem egyszerű. De finom, ropogós és kiadós étel lesz belőle. Mártogatni vagy csak úgy magában is elvan. Holnapi utazáshoz uzsonnának készítettem én most el kelt tésztából. Kevés az időigénye.

Szóval a fél óra letelt, 8 egyforma gombócot formázok jól belisztezett deszkán. Ismét pihentetem tíz percig kb. Majd egyesével vékony körré nyújtom őket és kezdem megtölteni. Mindegyik töltelék alá egy kanál tejföl szétkenek, majd ráteszem a belevalót, majd egy másik vékonyka körrel lefedem. Széleit összecsippentem, lenyomkodom és száraz de forró serpenyőben foltosra sütöm. Picit lehet odaégetni is, javára válik. Alányúlva jól meg lehet fordítani a töltelék ellenére is.

Kihűl, felcikkezem, lehet kóstolgatni.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...