2011/11/04

harcsapaprikás túrós csuszával

Magyarországon a kifogott szürkeharcsa rekord súlya 113 kg! Egy darab harcsáé. Durva. 230 cm hosszú!! Az már egy szörny! Amiből én halhúshoz jutottam, az 52 kg-ot nyomott, pár napja fogták. Szerényen csak 3 kg-ot vettem belőle, mert a hűtőszekrény, ugye. Egy kis részéből (70 dkg körüli, egy szelet a derekából, 6 cm vastag) ma háromszemélyes harcsapaprikás készült.


A halhúst diónyi méretűekre felkockáztam. Hagymát, fokhagymát aprítottam, paradicsom, paprika kis darabokra.
Egy füles serpenyőt forrósítottam és a baconkockákat megpirítottam rajta. Majd a hagymát és fokhagymát is üvegesre pirítottam hozzáadva kis olajat is. Eztán só, bors, pirospaprika, majd a halkockák és úgy 10 percig pirult. Ekkor már csak rázogatni érdemes, hogy a hal ne törjön össze semennyire sem. Ekkor adom hozzá az apró paradicsomot és paprikát és fedő alatt még 15 percig rotyogtatom. A zöldség finom levet ereszt, halászlékocka nem kell bele és víz sem. Kicsit hagyom állni, mielőtt megesszük.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...