2011/11/04

előkészületek adventre - házi marcipán, narancshéj reszelék és házi karamell

Nincs mese, megkezdődött az édességekre való sűrű gondolkodás, ahogy beléptünk a novemberbe. Tavaly nagyon sok jó élményem volt ezzel, a házi pepecselés és a végeredmény igazán megérte. Bonbonmánia-tól tanulva és biztatva nekiláttam, és örültem neki nagyon. Idén még csak előkészülök.


Legyártottam a narancsreszeléket (fotón). Ez sok mindenbe jó, reszelt csokihoz keverni, marcipánba keverni, narancskrémet készíteni, bonbont díszíteni, bonbont forgatni bele- szóval kell hogy legyen itthon. Amúgy is beköszöntött a facsart narancs időszaka és a kipréselt félgömb héjakat sajnálnám is kidobni. Így a facsarás után vékonyan levagdosom a héjat, sütőben alacsony fokon kiszárítom keményre őket. Ezután ledarálom az aprítóval, még kicsit szárítom és mehet az üvegbe.

Elkészült az idei első rúd házi marcipán. Szép marcipán-fehér színe lett, mert szeletelt pucolt mandulából készült (héjasból is ugyanilyen finom csak sötétebb lesz). Az aprítógépbe került 10 dkg mandula, majd 7 dkg porcukor. Ehhez a keverékhez hozzáadtam 1 kupica rumot és némi vizet és kézzel összedolgoztam. Alufóliába csavartam és a hűtőbe tettem, sokáig eláll. Lehet ételszínezékkel bármilyen színűre gyártani. Én a mandula mellett dióból is szoktam marcipánt gyártani.

És készítettem karamellát is. Ez nagy szám, én még nem csináltam itthon. Tubusos sűrített tej kell hozzá mindössze, meg három óra. A tubusból egy üres befőttesüvegbe nyomom a tartalmát, bezárom és kis lángon egy vízzel teli lábasban karamellizálom. A lábasba annyi vizet tégy, hogy a sűrített tej szintjénél kicsit magasabbra érjen és fedd le. Lágy krémes dolog lett belőle, jó lesz bonbonba, ahogy ráharapok majd a csokikéregre és belül meg folyik. Hmmm.



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...