2011/11/03

dagasztás nélküli kenyér mégegyszer


Sokáig eláll, az állaga szinte egyáltalán nem változik, hanem a végén megpenészesedett. De ez úgy egy hét után volt. :-)

Korábban ugyanezen recept alapján már gyártottam egyet és hasonló minőség. Az nagyon lágy volt, ott formázás nem jött szóba, ez jobban sikeredett.

3 csésze liszt
1,5 csésze víz
púpos tk só
7-8 gr friss élesztő

összekutyultam a fentieket, dagasztani nem kell, hanem félretenni, én 18 óráig hagytam kelni. (ebéd utántól másnap reggelig). Agyonlisztezett deszkára borítottam, mind a négy felét középre hajtottam, megfordítottam és megint kelesztettem két órát.
A legforróbb sütődet vedd elő és az edényt is forrósítsd elő. Aztán bele kell huppantani a lágy tésztát, és 30 percig fedve, majd 20 percig fedetlenül megsütni.

Nincs benne zsiradék, de olyan fényes-zsíros a beljese, minden luk a helyén van, a héja meg inkább puha, mint ropogós.



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...