2011/10/27

serpenyős máj lilahagymás petrezselyemmel

ezek az ízek felettébb erősítik egymást: római kömény, fahéj, rózsabors, lilahagyma, petrezselyem! A megszokottól teljesen eltérő karakterű egytálételt tudunk varázsolni a csirkemájból, érdemes kísérletezni vele.


a csirkemájam közel 25 dkg volt, ötöt vettem. Felkockáztam, megmostam és megszárítottam. Mozsárban összekevertem a fűszereket: 1 kk. római köményt, negyed kk. fahéjt, 1 kk. borsot, rászórtam a májra és összeforgattam. Felhevítettem zsiradékot a serpenyőben, közben felkarikáztam fél lilahagymát és ollóztam a petrezselyemről pár szál levelet. A máj pikk-pakk megsül, érdemes mindent odakészíteni.


A sistergő zsiradékba beleszórtam a már fűszeres májat, fehéresre pirítottam mindegyik oldalát, 1-2 perc mindössze, majd rászórtam a petrezselymet és hagymát és alig 10-20 másodpercig még pirítottam. Elzártam, sóztam és lefedve állni hagytam - megpárolódott kissé a hagyma is, de a máj finom puha maradt belül, nem keményedik. Ha közvetlen a tálalás előtt tudod készíteni, az még jobb, nem kell állni hagyni. Nekem újra kellett melegítenem.

Köretként basmati rizst főztem, kis petrezselyemmel, sóval, fekete hagymamaggal átforgatva. Új ízek. Finom.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...