2011/10/16

A Kenyér Világnapja


Ugyan van nekünk kenyérünnepünk augusztus 20-án, de a nemzetközi kenyérnap az a mai. Limara kedves kezdeményezéséhez én is csatlakozom.



Tegnap croissant sütöttem és olyan jól sikerült, hogy a mai kenyérnapra is ezt terveztem sütni. Már kelt a mai tészta, amikor a vendégséget lemondták, ahová vinni terveztem - mondjuk ahol ennyi gyerek van, nem is csodálom, hogy egy betegség közbejön. Helyette csökkentett gyerekszámmal hozzánk érkeztek az unokatesóék, estefelé. A tészta így egész nap a hűtőszekrényben pihent, majd 50 fokos sütőben felébresztettem 10 percig és ekkor 180 fokra kapcsoltam és pirosra sütöttem. A második tepsi croissantjaiba dejót szórtam kis mennyiségben, úgy tekertem fel.

Szellős, vajas, enyhén édes, bármilyen lekvárral is megállja a helyét egy elsőosztályú kávéházban. Sütés előtt tojással megkentem és darált mogyoróval, barna cukorral megszórtam.
Receptje itt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...