2011/10/04

füstöltsajtos sárgarépa pástétom

a hazai konyhában a pástétomok méltatlanul mellőzve vannak. Vagy csak én gondolom így? A napokban elhatároztam, hogy beszerzek egy-két jó krémreceptet, reggelire-vacsorára, hogy majd pirítóson jóízűeket együnk belőle. Túl azon, hogy a felvágottozás igen drága, ráadásul tök egészségtelen is. A minap egy fogyókúrás meséltem nekem, hogy "és felhagytam a téliszalámival is" - a fene sem gondolja, hogy milyen elképesztően hízlaló, és nemcsak az! Az összes túlsózott, túlzsírozott és tartósított felvágott az.


Na de vissza a sárgarépakrémhez. Korábban készítettem már sárgarépa salátát, de ez inkább pástétom jellegű lett.

1 sárgarépa
negyes vöröshagyma
parenyica (amennyi a répa)
só, bors
tejföl, mustár

A darabos dolgokat az aprítógéppel összekeverem. Mindig úgy, hogy hagyok a gépben az előző anyagból, hogy a tökéletes keveredést elősegítsem. Kezdtem a répával, aztán a hagymát aprítottam, kis rápamaradékkal, majd a sajtot, kis répamaradékkal. Végül az összeset egybekevertem, ízesítettem és kb. 2 ek tejföllel, kis mustárral krémesítettem. Fontos mozzanat, hogy ekkor lefedve a hűtőbe kerül még, nem esünk azonnal neki. Ez este történt, reggelire tálaltam pirítóson.

Nagyon tudom ajánlani. A füstöltsajt nem egy diétás változat, de a répapástétom azért sokkal jobb, mint egy párizsi... Ha tudom, hogy csak én eszem belőle, akkor ennek az adagnak a fele is elég. 3 nap múlva legfeljebb készítem a következőt. A vöröshagyma helyett lehet 1 gerezd fokhagymát is beleaprítani.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...