2011/10/11

csicsókás-tejszínes hosszúkenyér

egy kiló csicsóka nem sok, de nem is kevés, főleg úgy, hogy a család még nem mozdult rá, gyakorlatilag én eszem egyedül. :-) De ez nem vette kedvemet, Dulmina oldalán számtalan recept van rá, ott művelődöm. Most kenyeret akartam sütni, így egy tejszínes receptet választottam és ott a krumplit kicseréltem csicsókára. Egy édeskés-fűszeres íz érződik rajta, pláne, hogy a tésztába nyersen került bele a csicsóka. Nekem nagyon ízlett, kisfiam is csipegetett belőle. Majd megszokja....

A hosszúformában sütöttem kis - aggódtam, hogy másképp szétterül, meg ezt a formát könnyű pirítósozni is, ha arra kerülne a sor. Egyetlen "hibája" lehet a tésztának (most még csak feltételezem inkább), hogy morzsálódhat másnapra-harmadnapra. Szép puha, ízes kenyér.


Dagasztógépbe készítettem a következőket:
2 dl tejszín
1,5 dl víz
2 dkg friss élesztő
1tk méz
4 közepes göcsört pucolt, nyers csicsóka reszelve (aprítógépben készítem mindig apróra)
2 tk só
25-25 dkg kenyérliszt és tk. rozsliszt

Szép, fényes tésztát dagaszt a gép, majd hurkára formázom és egy hosszúformába teszem, amit kiolajoztam előtte. Sütőpapír nem kell. A forma 30*10 cm kb. Megszórom a tetejét is tk liszttel. Megvárom, míg kikel a formából, ez 1 óra kb és forró sütőbe teszem. 180 fokon sül kb. 45-50 percet, és teljesen ki kell hűlnie, mielőtt felszeled.



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...