2011/10/22

csicsókakrémleves

maradt még a csicsókából pár göcsört, meg egy hatalmas sárgarépát is találtam a hűtőben. Olyan nagy volt, hogy az egyharmada sárgarépa pástétomként végezte. (reszelt répa, reszelt füstöltsajt, reszelt fokhagyma, só, bors és tejföllel krémszerűre keverve, isteni!)



Nagy gürivel megpucoltam a csicsókát, egy fej krumplit és a maradék répát. Felszeltem és megpároltam puhára 2 paradicsommal és 3 gerezd fokhagymával, 15 perc a párológéppel. Némi tejjel pürésítettem és felöntöttem fél liter alaplével és az állagától függően kapott még némi tejet is. Felforraltam és bazsalikommal ízesítettem. A tetejére erős paprikaolajat csepegtettem.

A rendelkezésre álló zöldségek szerint: ha sok a krumpi, krémesebb, ha sok a csicsóka, édesebb, ha sok a répa, pirosabb lesz.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...