2011/09/19

Szezámos perec

nagyon régen került már elő a kenyérsütő gépem, most is csak a dagasztás kedvéért. És hiába szeretek én kézzel dagasztani, olyan egyenletes tésztát, mint amit a gépem kever, én nem tudok - vagy csak hamar hagyom abba. Szép fényes, már-már ruganyos a tészta, amit most kivettem belőle.
De előreszaladtam.
Imádtam én ezt a perecet is, de szeretek kísérletezni, így mikor felkerült egy új, török recept a kedvenc kenyeres blogomra,  szinte azonnal nekiláttam.


Az tetszett különösen, hogy a kelttészta leforrázása helyett csak cukros vízben kell mártani és ettől igazán ropogós lett a héja. (és az íze viszont egyáltalán!).

Többfordulós ez a tészta is, de nem olyan melós, mint amilyennek látszik elsőre.

Kell hozzá:

20 dkg liszt
20 dkg öregtészta
200ml víz
1 dkg élesztő

Ezt összegyúrom és 4 órán kelesztül pihentetem. Majd hozzá:

30 dkg liszt
1,5 tk só
2 dkg vaj
fél-fél dl tej és víz

Összegyúrom, duplájára kelesztem, majd szilikonlapra borítom. 16 egyenlő részre osztom és rudakat sodrok belőlük, 30-35 cm-eseket. Kettesével összesodrom, és karika formára tekerem. (a végét összecsippentem két rudacskának és mint egy csavarhúzót, becsavarom.) Ezeket a karikákat 30 percig pihentetem. Majd megmártom cukros vízben, melasz híján, (1dl víz, 1 ek cukor), megforgatom magban (szezám vagy bármi más) és sütőpapíros tepsiben megint pihentetem. 200 fokon 18 percig sül.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...