2011/09/21

rozsos kenyér


Ropogós héjú, puha de mégis rozsos, nem morzsálódik szét, finom kombinációja az ízeknek. Ezt tudja a mai rozskenyerem. És ez nem kevés.

Az öregtésztámat tegnap délben kevertem és szobahőn elöl hagytam másnap reggelig. Ezalatt megkelt, túlkelt, visszaplottyadt, ahogy kell. Kivettem ehhez a recepthez 20 dkg, a többi ment a hűtőbe.

Reggel a dagasztóval szép tésztát gyúrattam az alábbiakból, majd áttéve a kelesztőtálba másfél órán át békén hagytam, ezalatt kétszeresére kelt. Ekkor történt a formázás, és az ötös fonás (elhagyható, jó bármilyen kenyéralakra formázva is) után sütőzacskóba tettem, megtámasztottam kétoldalról és magára hagytam megint, mert mentünk énekórára. :-) Két óra múlva értem rá ismét, ekkor melegítettem a sütőt 200-ra és kb. 40 perc múlva kivettem a kenyeret. Egy órán át hűlt, majd kóstoltam, örültem neki, fotóztam, posztolom.

Jó étvágyat!

a recept:
a dagasztóba tétel sorrendjében: 2,5 dl víz
2 tk só
2 ek joghurt
2 ek olaj
csipet aszkorbinsav
1 tk barnacukor
20 dkg öregtészta
10 dkg tk rozsliszt
40 dkg kenyérliszt bl 80
1,5 dkg élesztő
magok, pelyhek tetszés szerint 4-5 ek-val. Az én változatomban 1-1 ek lenmag, pirított szezám és pirított napraforgó, ez utóbbi mozsárba durván megtörve. Valamint 2 ek burgonyapehely.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...