2011/07/31

rizslisztből palacsinta

vajon mitől amerikai ez a palacsinta? Pusztán, hogy kicsi és vastagabb? Naagyjából igen. Amerikában reggelire dobják be, juharsziruppal (amit nekem sajnos ma nélkülöznöm kellett), és még sült bacont is rágcsálnak mellé.

No, egy ilyet készültem sütni - csakhogy a lisztem elfogyott. Illetve van itthon vagy 8-10 féle liszt, csak éppen a sima búzafehérlisztem ürült ki, mert manapság sok kenyeret sütök. Sebaj. A palacsintához a lisztkeverékem graham, a maradék pici búza BL80 és a java rizsliszt. Igen, rizsliszt, ez már úgyis készülődik lejárni és még meg sem bontottam a zacskót.


Olvasgattam más recepteket is és teljesen mások, nem is értem, hogy lett ebből palacsinta... :-) Például Jamie Oliver sokkal kevesebb liszthez is 3 tojást üt és még sütőport is tesz bele. Különben ezt érdemes lesz kipróbálni.

Nálam tehát:
1 tojás
összesen 20 dkg liszt (5sima,10 rizs,5 graham)
2dl tej
2dl szódavíz
csipet só

Összekever, állni hagy 1 órát, majd kisüt. Kb. fél merőkanálnyit, így egy palacsintasütőbe 3 kupacot tudok egyszerre megsütni úgy, hogy nem érnek össze a szélei sem. Édesen és sósan is nagyon finom, érezni benne a rizs ízét. Én először tejföllel és lilahagymával ettem, a kisfiam is, majd a második körben hársmézzel. A képen kistányéron fotózva, a palacsinták átmárője kb. 8 cm, púpoztam a kistányéron, annyi lett.



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...