2011/05/03

tejes meggyes pite (clafoutis)



valami nem is tésztás, hanem könnyű kis sütire vágytunk, amit másfél éves is megehet és finom, puha. A választás egy tejes pitére esett, kicsiVú oldaláról.

3 tojás
8 dkg porcukor
1 csipet só
15 dkg liszt
3 dl tej
2 dl tejszín

2 marék meggy kimagozva
1-2 ek zsemlemorzsa

Nem is tészta lesz belőle, hanem egy keverék, szinte folyékony, de ha megsül, olyan szivacsos a tésztája. A meggyet lecsöpögtettem és jó ötlet, hogy zsemlemorzsában meg kell hempergetni, az a maradék folyadékot is felszívja és nem ázik el a tészta.

Amúgy az elkészítés ennyi is, összekevered, formába öntöd és kisütöd 30 perc alatt 180 fokon. Jól szeletelhető, én kockákra vágtam. Nagyrészére porcukrot szórtam, pár kockát lekentem csokival. Csoki nélkül jobb.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...