2011/05/03

mazsolás tejszínes kalács




Hozzávalók:
•2,5 dl habtejszín
•1 egész tojás
•1 tojásfehérje
•csipet só
•3 ek. cukor
•50 dkg liszt
•2 dkg élesztő
•1 tojás sárgája
•1 egész tojás a lekenéshez

 
Jól megjártam, mert a liszt felét öregtésztával helyettesítettem, de a folyadékokból nem vettem vissza, így a dagasztáskor kiderült, hogy az inkább kevergetés és még jó nagy adag liszt ment bele, hogy tészta állagot kapjak. De ha legközelebb sütöm, pontosan betartom Limara receptjét, hogy jobban formázható kalácskát kapjak. Így kissé ellapult.
 
A készítés folyamata: keverés a gépben, kelesztés duplájára, formázás ( én kétszinteset csináltam, tetejét befonva, de elcsúszott szegényke), formába helyezés, második kelesztés és sütés. 180 fokon 30 percig kb.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...