2011/05/07

kakaós csiga-kalácskoszorú


ünneplésre készült el ez a dekoratív kalács, Tücsökbogárnak köszönöm, ott leltem rá. A tölteléket kicseréltem mákról csokira, a tésztát viszont hűen követtem. Az ünnepelt nemigen evett még csokisat, mert csak másfél éves, de ebből azért fogunk adni neki. (Ebben a korban a szülők inkább maguknak választják az ünnepi tortát...)

Kakaós csigát már készítettem korábban, de nem voltam vele egészen elégedett. Fontos volt, hogy ez a kalács jól szelhető az előre bevágott karikáknak köszönhetően és kíváncsi vagyok, hogy viseli majd a fagyasztást, állítólag egész jól.

Expressz tészta ez is, nem sokat maceráztam vele. Fél tízre készen is voltam. Érdekes, hogy a tésztára nem vár hosszú kelesztés, csupán a formázás után kap egy kis pihenőt, 20 percet. Talán picit többet.

A hozzávalókból tésztát gyúrtam a felfuttatott élesztővel. (lisztkupacba mélyedés, oda a cukor, élesztő és a tej egy része, majd várok). Kinyújtottam egy szép téglalappá, 30*40 cm kb. Elkentem rajta ecsettel a megolvasztott vajat, majd megszórtam a csokikeverékkel.

Ehhez a csokikat ledaráltam és összekevertem a cukorral és a kávéval. Brutálisan vastag a szórás a tésztán! :-) Feltekertem a hosszanti oldalánál és egy koszorúba tekertem, ezt már a sütőpapíros sütőlapon. Elegyengettem a kört, a közepébe egy poharat helyeztem, hogy a kelésnél ne csússzon össze a luk.

Bevagdostam éles késsel, úgy 3 cm-ként, mintha felszeletelném, csak a tövénél nem vágtam, elfektettem-kiigazgattam a szeleteket, letakartam és kezdődött a pihentetése. Majd lekentem egy tojással és megszórtam barna cukorral. Eztán már csak a sütőt kell előmelegíteni és 200 fokra betenni 25 percre. Én 15 perc után alufóliával letakartam, hogy ne égjen meg a teteje.

Tésztához:
4 dkg élesztő
5 dkg cukor
3,5 dl langyos tej (ezt én részletekben adagolom a tésztához, mert pl. a rétesliszt miatt ez nem vett fel oly sokat)

35 dkg Bl80 búzaliszt
15 dkg rétesliszt
csipet só
2 ek olaj

Töltelékhez:
10 dkg étcsoki
5 dkg tejcsoki
1 tk nescafé
12 dkg porcukor

3 dkg olvasztott vaj (a tésztára töltelékezés előtt)

a tetejére 1 tojás a kenéshez

Hogy a gyermek felismerje, hogy az övé, kölesgolyós díszítést kapott:


Legközelebb a tölteléket kevésbé édesre tervezem. És ezt a formázást más kalácsoknál is érdemes követni, mert szeletenként sül szinte, finom!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...