2011/05/29

dám combja wokban sülve


A gyerekkel mostanában azonos a ritmusa a napoknak. Délelőtt el, aztán gyerek alszik itthon és ezalatt kell szép csöndben, lábujjhegyen ebédet varázsolni. Ezért a mai ebédünk előkészületei is tegnap zajlottak. (Meghát ne kelljen már a szép vasárnap délelőtt a konyhában ügyködni, ahelyett, hogy kint lennénk.)

Zöldségek tisztítása és darabolása. Hosszú, kb. 8 cm-es csíkokra vágtam mindent.
Fél kicsi zellergumó
2 nagy répa
szárhagyma fehér része
3 fokhagyma
szárhagyma szára karikázva

Hús előkészítése. Ezt is kb. egycenti széles csíkokra vágom. Bepácolom.
negyed kiló dám comb
szójaszósz
lenmagolaj
só, bors
fokhagyma
két szelet bacon csíkokra
vadhús fűszerpác

Külön a zöldségeket és a husit lefóliázom és a hűtőben éjszakáznak.

Ma aztán nem sok időbe telt, míg elkészítettem, kb. fél óra. A wokot felforrósítottam kis olajjal, úgy, hogy füstöljön. Rádobtam a bepácolt husit, ami sisteregve leérkezett és kevergettem 7-8 percig. Kiszedtem.
Majd ugyanezt a zöldségekkel is, csak rövidebb ideig.

Majd a zöldségek után dobtam a husit, még kapott szójaszószt a tetejére és 2 dl alaplevet. Összerottyantottam, megszórtam csicseriborsó liszttel, de csak úgy, mintha sóznám, szóval nagyon picit, ez be fogja sűríteni a szószt, és miután elkészült minden, lefedtem. Így még puhult tovább.

Kétféleképp tálaltuk. Az egyik, lásd fent, egy palacsinta batyuban, tejföllel, pirospaprikával. A másik, ez volt az enyém, palacsinta negyedekkel, feltekerve. Szezámot szórtam rá.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...