2011/05/17

dagasztás nélküli kenyér


Latsia fényképeit megnézve nem lehet nem kipróbálni ezt a kenyérreceptet. Köszönet érte!


Hozzávalók:
40 dkg liszt, (BL80, legközelebb BL55) - ez 3 csésze
1,5 csésze langyos víz
negyed tk élesztő
1ésnegyed tk só

ezeket összekutyuljuk, csak úgy kézzel és kelesztőtálban legalább 15 órán (!) keresztül nyugton hagyjuk. Nekem elég puha, folyós lett már az elején, később méginkább, lehet, hogy kicsit sok volt a folyadék. Így formázásról szó sem lehetett, csak úgy átöntöttem a sütőtálba. Nade ez később.

Ott tartunk, hogy délután 4-től másnap reggel 8-ig kelt, szobahőn, a konyhában pontosan, lefedve. Buborékos a teteje. Ekkor kiborítottam egy belisztezett kendőre, amit beszórtam előtte zabpehellyel is. Szükségtelen volt, mert odaragadt ígyis a tésztám. :-) Második kelesztés 3 óra lett.

Délelőtt 11-kor néztem ismét rá, amikor sütni kellett már. A sütőt felizzítottam, benne a kerámia edényt (20cm átmérőjűt, beszórva pehellyel ezt is). Vaslábos híján egy nyeles kerámia tál ez, amit lefedtem egy ovális jénai fedővel, szükségmegoldásként. Kéne egy fedős vaslábas. És már ekkor párásítottam: egy edényben vizet tettem a sütő aljába. Mikor 260 fokos lett, az edényt gyorsan kivettem, beleöntöttem (!) a tésztámat, tetejére liszt és zabpehely került. Gyorsan vissza és lefedve 30 perc, fedetlenül még 20 perc.


Nagyon vastag lesz a héja, megvannak a lukacsok is! Fogok sütni, mert úgy látom, lesz ez még magasabb és könnyebb szerkezetű is. Finom, ízletes kenyér! Tényleg kéne egy vaslábos - azt írják, hogy abban az igazi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...