2010/10/02

zöldséges marha ánizskapormaggal

ez abból a fiatal borjúból van, amiből a boeuf bourguignon-om készült. Felkockáztam egy 35 dkg-nyit és besóztam, borsoztam. A répát, hagymát felcsíkoztam, a fokhagymát csak megnyomtam, 4 karika citromot vágtam, a karfiolt felbontottam kisebb rózsákra. Minden résztvevőt külön megpirítottam olajon, a husira kis lisztet szórtam. Ezután egybeöntöttem őket, és egy bögrényi vízzel nekiláttam megpárolni. Kapott még babérlevelet, borsot, szárított tárkonyt és ánizskapormagot.

Igen ám, de a zöldségek jóval hamarabb megpuhultak, pedig a marhacsíkok igen vékonykákra lettek felvágva. Sebaj, ismét kiválogattam a husit és még vízzel és egy csipetnyi marhalékockával megpuhítottam azt is.

Finom és laktató egytálétel, köret már nem is kell mellé. A különleges ízét a jól megpirított, megbarnított citrom adja az ánizskaporral közösen. Ezt most nem recept ihlette, hanem magam, de leginkább az ázsiai konyhához áll közel.

akkor lássuk:

35-40 dkg fiatal marhahusi
1-1 répa, gyökér,
fél fej karfiol
só, bors, tárkony, fokhagyma, ánizskapormag
citrom

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...