2010/10/28

rozsos zsemle


hozzávalók:
20 dkg öregtészta
10 dkg rozsliszt
20 dkg fehér liszt
krumlipehely úgy 5 ek.

2 dkg élesztő
só, köménymag, cukor
5 dkg vaj
3 dl melegvíz

Az öregtészta tegnapelőtt készült, lefedve a hűtőben tartom és apránként szedek belőle mindig a sütésekhez.
(50 dkg simaliszt, 1 dkg élesztő, só, cukor, 3 dl melegvíz - ezeket összekelesztem és lefedve elteszem)

Fentieket géppel összedolgoztatom és megkelesztem. (1,5 óra). Ez a tészta valamiért igen lágy lett, csak formában működik, készült belőle 2 db zsemleforma és egy lapos hosszú kenyér. 200 fokos a sütőm, amikor beteszem, sajnos nem mértem az idejét, de a zsemléket előbb kivettem, kb 20 perc után. A hosszú formát sütőzacsival lefedtem, de nem kötöttem össze a végét, tehát le is van fedve, meg nem is. Bespricceltem a vizet alá, bőven, úgy 6-8 spricc. A zsemleformák szabadon vannak, az is kapott vizet a tetejére. Vastag héja lett, szép. Nekem ugyan nem repedezik, cserepesedik, de szép. A kis csúcsokat, ami az alsó képen látszik, ollóval szaggattam bele. Ha a tészta keményebb, úgy a csúcsok is látványosabbak lennének. De a megsült tésztám viszont így ruganyos és lukacsos, napokig is.




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...