2010/10/13

krumplis pogácsa



a legutóbbi bejegyzés óta egy tisztító-fogyókúrát kezdtem, és hát ez nem kedvez a blogírásnak. Írhatnék a káposztalevesről, meg a káposztalevesről, meg a ... A család azért evett és ez a pogácsa is nekik készült (elsősorban. - a nyerstésztának ugyanis, tisztítás ide vagy oda, nem tudtam ellenállni).

Egy megbontott tejföl volt az oka mindennek. Van még az öregtésztámból is, használni kéne. Szép lassan egy jó tepsi pogácsát képzeltem el, és mindjárt meg is kerestem hozzá a receptet.

fél kg BL80 búzaliszt
1 pohár tejföl, kis tejszín, összesen 2 dl
1 ek só, 1 tojás,
5 dkg reszelt ementáli
2 db közepes krumpli
13 dkg vaj
3dkg élesztő, 2 ek öregtészta
fél dl langyos tej
kenéshez tojás, reszeltsajt

Ebből az adagból 2 tepsi lett volna, 2*16 db, én most csak a felét sütöttem meg, a többit mélyhűtöttem, mikor megkelt.
A krumplikat megpároltam, összetörtem, kihűtöttem. A lisztet a vajjal, sóval elmorzsoltam, ment bele a törtkrumpli, a tejföl, némi tejszín (maradék volt), és a felfuttatott élesztő langyos tejben cukorral, és 2 ek. öregtészta.

Ezekből egy remek állagú tészta lesz, jó gyúrni. Mikor homogén, ruganyos és sima, megpihentetem egy órán át legalább, de lehet tovább is. Majd átgyúrtam és elnégyeltem. Ez már a croissantnál is bejött, hogy hajtogatott tésztát legegyszerűbb úgy kapni, hogy mint egy palacsintatorta, egymásra pakolom a kinyújtott tésztalapokat. Most azzal tettem izgalmasabbá, hogy minden rétegét megkentem kis kacsazsírral (bocsánat érte! :)) és megszórtam reszelt ementálival. Az utolsó lapot persze nem.  Így réteges is, meg szép pöttyös is lesz tőle a tészta.

Eztán átnyújtottam és feltekertem majd még félbe is hajtottam. Kicsit megint pihent, aztán egy ujjnyi vastagra lapítottam, megkockáztam egy éles késsel (érdemes nagyon szabályosan, mert úgy látványos) és kiszaggattam olyan 5-6 cm átmérőssel. Tojással megkentem, felére szórtam a maradék reszelt sajtot jó vastagon, felét meg hagytam, hadd lássam a rácsot rajta. 200 fokon kisütöttem, ez 20 percig tartott, nem légkeveréssel.

Most itt illatozik az ebédlőben és várja a reggeli bevetését.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...