2010/10/05

almatorta

ma gyorsan kellett cselekednem. Ráadásul nem az én napom volt, ami az ügyességet illeti. A csirkés boltban ráadásul olyan zilált lehettem délelőtt, hogy még a sorban is előre engedtek... :)

Elő hát a mélyből a leveles tésztát! Kisodortam, kétfelé vágtam, belelapogattam az egyiket a szilikonba, másikat csak lazán a tetejére és be a hűtőbe pihenni.

Ezalatt 4 szép almát felkockáztam és vízzel, cukorral, fahéjjal, szegfűszeggel feltettem párolódni. Mikor puha lett, kihűtöttem. A tésztát elő, és az aljára megszáradt lekvárt tettem szeletekben. Ez valamikor erdei szörp volt, de beleszáradt az üvegbe, ezért hívom most lekvárnak... Aztán a résekbe őszibaracklekvárt pakoltam, majd rá az almát, lé nélkül. Lefedtem a tészta másik felével.

200 fokos sütőben 20 perc alatt megsült. Megszórtam porcukorral. Gyermekem kis tortája mellé készült "felnőtt tortának".

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...