2010/07/21

kacsa sütőzacskóban

aki még nem próbálta, annak írom, hogy egyszerű és biztos módja az omlós hús elérésének, ha becsomagoljuk a sütéshez zacskóba. Csak most vettem észre, hogy a zacsiban műanyag kis lezáró is van, érdemes a zacskót mindkét végén lezárni, hogy bennemaradjon a lé meg az aroma. Ma így tettem.

A sütőbe kacsacomb került, amit jól bedörzsöltem sóval, borssal, majorannával, fokhagymával és tettem mellé még fokhagymát és vöröshagymát is és kis vizet. Lezártam a zacskót és reggel 9-kor magára hagytam a sütőben. Az előkészület mindösszesen tíz perc a reggeli mosogatás után. 140 fokon, lassan, szépen sütöm, úgy kb. 2,5 órán át - ebédre pont jó lesz.

Előnye még a sütőzacsinak, hogy a kiolvadt zsírt egybentartja, könnyű lecsorgatni, nem lesz a tepsi koszos. Továbbá, ha hamarabb elkészül, mint kéne, akkor a zacskóban még sokáig forrón eláll, nem kell melegítgetni.

Miután kész lett, palacsintasütőben pirítottam rá a bőrét. Pirítós kenyérrel ettük - nem diétás, de nagyon finom.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...